0881101000 info@octoblue.nl

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Mobiele Strategie tips

Hoe zet ik mijn retail-app in als retailer?

Met de app heb je waardevol één op één contact met de klant. Dus het simpelweg aanbieden van de app is niet voldoende. De klant moet in het hele traject worden begeleid. De informatie moet relevant zijn voor de klant zodat hij de app op z’n mobiel houdt en zo vaak mogelijk raadpleegt. Met de app kun je de loyaliteit van de klant versterken.

Er zijn een aantal stappen waar je aan kunt denken wanneer je het meeste wilt halen uit de app.

Stap 1: Breng de app onder de aandacht

Altijd en overal. Stel je hebt een lunchroom. Probeer dan niet alleen binnen de app te promoten maar juist ook buiten! Denk vanuit de klant: die zit te wachten op het terrasje en zit met zijn mobiel, dat is het moment om de app te installeren. Maar wanneer de klant niet weet dat je een app hebt, is dat zonde. Zet een kaartje/bordje op tafel met de qr code naar de app. Maak het makkelijk en verleidelijk om die app te installeren. Geef direct korting als bedankje dat ze de app downloaden.
Promoot de app op social media! Promoot de app op de site, overal waar je kunt bedenken. Leg flyers bij de kassa. Breng het onder de aandacht! De app verkoopt zich niet vanzelf, dit kost inspanning maar loont zich hoe dan ook.

mobiele strategie

Stap 2- Denk na over de behoefte van de klant

Verhoog de engagement. Bind je klanten aan je door ze persoonlijke content te sturen.
Maar denk ook aan relevante diensten: openingstijden, adres, bestellingsoverzicht, actuele aanbiedingen, prijsvergelijker.
Waardevolle content: gebruikstips voor gekochte producten, previews, updates. Denk ook hier weer aan de klant, wat ziet hij als relevant.

Stap 3- Creeër een totaalervaring

Consumenten verwachten een op dienstverlening gefocuste app, waarmee ze snel producten in de winkel kunnen vinden, aanvullende informatie kunnen opvragen en bestelde producten snel en eenvoudig in de winkel kunnen ophalen. Creëer zo een totaalervaring waarin de digitale en fysieke winkelervaring naadloos op elkaar aansluiten.

Een voorbeeld:
Apothekersketen Walgreens helpt gebruikers door ze op het juiste moment te herinneren aan in te nemen medicijnen. En als die bijna op zijn, kan de gebruiker simpelweg de verpakking scannen en een nieuwe voorraad ophalen in de winkel. Eventueel kan dat gebeuren met korting via de app geleverde coupons en andere advertenties.

Meer weten?

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op!

grow by Daria Moskvina from the Noun Project